Nå lanseres Kime

Kruse Larsen utvider byråfamilien med et nytt byrå, spesialisert på analyse, PR og omdømme. Det nye byrået ledes av Rolf Ellingsen Aaneland.  

Kruse Larsen har siden oppstarten i 2015 etablert seg som ledende innen politisk kommunikasjon og myndighetskontakt. Pressure har siden 2019 vært spesialisert på digital påvirkning og kommunikasjon. Nå får huset et tredje byrå: Kime analyse og kommunikasjon.

 

- Vi har opplevd at mange kunder ønsker rådgivning på merkevare, omdømme og PR, på samme høye strategiske nivå huset leverer ellers. Vi har trengt en helt spesiell ressurs til å lede det, som vi virkelig har funnet i Rolf, sier Tim Peters, stabssjef i Kruse Larsen. 

 

- Med Kime etablerer vi et nytt fagmiljø, og blir et enda mer komplett rådgivningsmiljø for strategisk kommunikasjon, sier Peters.  

 

Det er altså Rolf Ellingsen Aaneland som skal lede Kime. Han kommer fra stillingen som leder for Publicis MSL, og har i tillegg lang fartstid fra Hill + Knowlton og mediebyrå.  

 

- Jeg har lenge ment at det er stort behov for et byrå spesialisert på merkevarebygging på selskapsnivå. 70-80 prosent av et selskaps verdi kan tilskrives immaterielle eiendeler som merkevare og omdømme. Vi skal tilby ledelsen i virksomheter råd til hvordan de forvalter sine kanskje mest verdifulle eiendeler, sier Rolf Ellingsen Aaneland.  

 

Samtalene om Kime startet i fjor sommer. Det viste seg raskt at både Kruse Larsen og Aaneland hadde de samme tankene om hvordan et nytt spisset miljø og byrå ville passe inn, og så de samme mulighetene for å skape noe nytt sammen.   

 

- Kruse Larsen er etter mitt syn landets absolutt skarpeste miljø innen myndighetskontakt og strategisk kommunikasjon. I tillegg er Pressure, som er spesialisert på digital politisk kommunikasjon, markedets aller mest spennende strategiske digitale byrå. Jeg gleder meg enormt til å utvide tjenestetilbudet i Inkognitogata, sier Aaneland.  

 

Det nye byrået vil komplementere Kruse Larsen og Pressure, og dra nytte av felles systemer og ressurser.   

 

- Styrken i huset vårt ligger i en sterk kunderettet kultur, dyktige folk og kunnskapsdeling på tvers. Nå får vi nå enda et bein å stå på, og en helt ny bredde å tilby kundene våre. Det vil komme alle kundene av huset til gode, sier Celine Gran, daglig leder for Pressure.  

 

Satsing på analyse 


Kime vil også tilby et helt nytt spekter av analysetjenester, spesielt rettet mot bedrifter som vil jobbe strategisk med omdømme.  

 

- Analyse har dessverre vært litt stemoderlig behandlet i PR- og kommunikasjonsfaget, og noe som må tas mer på alvor av både rådgivere og kunder. Kruse Larsen og jeg har arbeidet mye med analyse, men fra hvert vårt hold og med ulike tilnærminger. Nå skal vi utvikle en ny beste praksis, basert på en kombinasjon av validert metode og skreddersøm, sier Aaneland.  

 

Les mer om Kime her.

For mer informasjon, vennligst kontakt: 

0